söndag 10 januari 2010

Vante nr 1


Så, vante nr 1 färdig, och även mudden på vante nr 2... Snart, peppar peppar, har jag fixat värme till mina stackars händer...

Kylan har dock gett vika lite, bara runt -2 grader, men i stället så har det börjat blåsa, rejält... Åh fy Farao, säger jag och kurar så mycket jag kan inomhus och eldar så kaminen glöder. För vårt gamla hus är inte färdigrenoverat och läcker som ett gistet såll när det blåser, och då speciellt när det blåser från öster... Tvi och förbannelse...

Som tröst sitter jag och spanar på mönster på norskmönstrade vantar i Garnstudios gedigna mönsterbank... Har fått mersmak till detta nu med dessa enkla "Prickvantar".

Fast jag om jag stickar någon av dom så gör jag de i Alpacka Sport, mjukare, varmare och goare garn finns nog inte... Eller...?    ;-)

1 kommentar:

Eva i Halmstad sa...

Visst är de bra när man kan finna glädje och värme i ett mönsterregister.
Stickar också på vantar nu, gott när de är kallt.

Ha de bra
Eva