fredag 1 januari 2010

Regnbågsmuddar


Nu har det blivit riktig vinter och kylan har slagit till ordentligt även här i södern så har jag satt igång att sticka handvärmare för fulla muggar. Värken härjar och jag gör allt för att hålla kroppen varm, så nu behöver de stackars händerna något också...
Dagarna före jul var jag hos ChristinaUmbra Stickspår i Växjö, och då föll jag för ett nystan av Crazy Zauberball. Köpte Dropps Alpacka i svart och sen var det till att försöka få till nåt som liknar en handvärmare som jag sett på bild hos Yll-o-Tyll. Randig...

Började med mossstickning i svart alpacka "i botten" och stickade sen 5 varv Crazy Zauberball och 3 varv alpacka. Och jösses vad läckert det blev...

Men sen när jag skulle sticka mudd nr 2, så uppstod det ett problem... Detta garn, Crazy Zauberball, varierar ganska mycket och har mycket långa partier med varje nyans. Jag ville ju ha en mudd till i ungefär samma färgsättning, så jag tänkte att det är väl bara till att nysta över lite och så kommer det väl snart till det gröna som jag började med på denna första. Men "Icke sa Nicke" det fanns mycket vackra färgsättningar i nystanet, men inte samma som jag redan haft...

Ok, nästa lösning på problemet är väl då att köpa ett nystan till, någonstans i det nya skulle väl ändå dessa färger finnas...
Kastar mig in till Umbra igen i mellandagarna och köper ett nystan till i all hast... Hem och fram med nystmaskinen... Men vad fasiken, inget grönt där heller....

Tittar igen på färger och nyanser på dessa garnbollar här på internet, och upptäcker att jag har förmodligen köpt ett nystan i en snarlik nyans, men som går i huvudsak i orange-röd-blå-tonerna... Shit shit shit...
Måste skaffa ett nystan till... Grrr...

3 kommentarer:

umbra stickspår sa...

meh...., vad är detta??
valde du inte rätt färgbad?
kom inom snart!

Bonnakäringen sa...

Ja kommer, ja kommer, ja kommer.... Men du hade ju inte öppet idag... ;-)

umbra stickspår sa...

voj voj voj...
inte imon heller, passa dej!
ska nog in å jobba lite i morron, men vet inte när än. Men på tisdag, då....!:)