söndag 2 maj 2010

Stickcafé och ny Daybreak

Ja e inte så "rapp" (snabb) te o blogga precis....

Men jag kan inte låta bli att "pilla" in lite bilder från stickcaféet i onsdags kväll hos Kristina på Umbra i Växjö i alla fall, fastän det är några dagar sen nu.


Här har äntligen Kristina fått sätta sig ner en stund bland oss andra och begrunda något...


Och inte är det bara vi "stora" som ska ha en liten fika, även den minsta får sig en "slurk"...


Djup koncentration, man skulle ju kunna tro att vi är djupt allvarliga...

Tack snälla Kristina för ännu en underbar stund med gott fika, i din lilla mysiga butik...

Börjar allvarligt fundera på hur jag ska överleva sommaren när Kristina så småningom ska ta (sin förmodligen välbehövliga) semester... Det kommer att bli plågsamt med mycket svåra abstinensbesvär för min del...


Och så har jag hemfallit åt frestelsen och börjat på Daybreak nr 2...

Den "gamla" är nästan färdig, bara avmaskningen kvar. Men otålig som jag är så kunde jag ju inte låta bli att börja på en ny när nu Kristina fått hem det otroliga garnet Malabrigo sock i så fantastiskt underbara färger...

Det blev en härva underbart salladsgrön Lettuce och en fantastisk lilamelerad Rayon Vert med gröna stänk i.
Oj vilka färger, och HerreJösses vilket garn..!

Visst har jag hört uttrycket "att sticka i smör", och denna gången kan jag verkligen verifiera att det är möjligt...
Garnet är så himmelskt mjukt så att det knappt känns när det glider mellan fingrarna...
Ett riktigt supergarn, helt enkelt... Inte kunde jag tänka mig i min vildaste fantasi att fårull-garn kunde bli så otroligt mjukt... Och vackert...

Grrrrrr.... (spinner som katten i knät, saligt stickande, vidare...)

Inga kommentarer: