måndag 3 maj 2010

Min första Award

HerreJösses, jag har fått en Award...!!!


Tack snälla Cina, jag blev himskandes jätteglad....

Hm, funderar lite, nu ska jag alltså skicka den vidare till 7 stycken andra som jag...
(funderar noga med pannan i ljupa veck...)

De får nog bli:
Ullhärvan
Dabelins Myshörna
Mormors Linneskåp
(Ojdå, jag kan visst inte räkna heller ikväll... Åtta blev det visst...)

Skulle egenligen vilja skicka den till Mc-Chick som Sticks  och Stickerska utan stock... också, men jag vet att dom fått den redan från annat håll, så jag vet inte riktigt hur jag ska göra då... Kan jag möjligen skicka en mycket varm hälsning från mig i stället...?

Och sen ska jag skriva 7 saker om mig själv...
Hmmmm... (funderar och grunnar, pannan i ljuuupa veck...)
De får nog bli det här...:

* Känner mig ofta blyg och lite bortkommen, fast jag försöker alltid att inte visa det för mycket...

* Stickar mest för känslan och passionen i skälva skapandet, och går däför lätt "i spinn" över garner med vackra färger eller en mjuk härlig känsla, eller ett vackert mönster. Har därför alldeles för lätt att börja på nått nytt i ren passion, och därför finns det även ganska många UFO:n i kistan... Min familj retar mig mycket gärna för mina UFO:n...

* Har på "gamle-dar" gått över från att rida på mina nordsvenska hästar till att kör brukskörning i stället. Har  kört hästskjuts och varit kusk nere i Tingsryd samhälle ibland förra sommraren, och mest då kört Brunte och den "Häst-Buss" som vi kör mellan stora affären Börjes (mitt inne i byn) ut till campingen i utkanten av Tingsryd. Får se om jag orkar hjälpa till lite denna sommaren också...
Tränar också min egen häst inför sommarens Dm i brukskörning som Kronobergskuskarna annordnar varje år...

* Älskar att dona på gården, pyssla med djuren eller köra traktor, tex att harva, stränglägga gräs, plocka och köra ensilage-balar, eller annat smått och gott som behövs göras där ute.
Och så trädgården förståss...

* Skitar alltid ner mig nånstans, av nån underlig anledning... Antingen så går jag och kliar en ko eller en häst, gräver i jorden, eller bara går och lutar mig mot nåt jag inte borde... Det syns  tex alltid när jag har eldat - sot i ansiktet förståss...

* Är alldeles för dålig på att städa och hålla ordning här inne i huset, även om jag vill så det värker... Det är så mycket ute som jag brinner för och lääängtar efter att få vara med och hälpa till med, så orken tryter och hjärnan stannar när jag ska ta tag i städningen. Är hellre ute och donar, tyvärr, för då är det lättare att förtränga värk och elende...

* Tycker egentligen inte att jag är så duktig på nåt, men har ett brinnande intresse för mycket....

Ojdå, det blev kanske lite mycke...
Nu när jag tittar tillbaka på allt detta så borde jag nog tillägga att

* Jag skriver alldeles för mycke text i bloggen...

Sorry....

6 kommentarer:

Sunna sa...

Ahh då har jag säkert åkt med dig i Tingseryd, synd vi inte kände varann då

AnJa sa...

Skulle bara... en sväng om Mc-chick. Hamnade hos dig. 20 min senare är jag fortfarande kvar :-) läsandes din blogg som är toppen! Dig stoppar jag genast in i Bloglovin! Åsså upptäcker jag att du har flera av de bloggar jag åxå läser i din blogglista. Då känner vi ju nästan varann :-)

Bonnakäringen sa...

Nej men vad häftigt Sunna... Förra sommaren var det mest Viola (den ordinarie kusken) och jag som körde, så visst skulle vi ha kunnat träffats då...

Får försöka att ses "på riktigt" nu till sommaren, jag lovar dig en ordentlig rabbat på biljetten... ;-)
Stickrabbat på "Brunte-buss"... :-D

Bonnakäringen sa...

Hej på dig AnJa, vad trevligt att du halkade in till mig... ;-)

Gillar din blogg också...
Och visst e de väl ändå rätt häftigt, att man kan hitta kompisar på detta sätt via nätet, och via blogg, intressen och favoritlistor läsa ut en hel del om varandra...

Tänk vilka underliga vägar ett intresse och detta internet kan föra oss...

Och vem vet, en dag så kanske vi till och med TRÄFFAS också... ;-)

Lillemor i Hummelsta sa...

Tack för awarden! Min allra första. Kollade din blogg igår och läste om awarden, men inte tusingen såg jag att du skickat den vidare till mig. Gröt i huvet som vanligt, och i ögonen tydligen.
Ska genast fundera på vad jag ska skriva.
Tjingeling!!

Bonnakäringen sa...

Hej Lillemor,
Du var kanske inne och tittade under tiden som jag uppdaterade...

Jag har nämnligen ovanan att efter det att jag skrivit ett nytt inlägg så lägger jag ut det på bloggen nästan dirrekt.
Sedan korrekturläser jag det jag skrivet en sisådär 10-15 gånger, eller nåt ;-) och då sker ett X antal förändringar på vägen. ;-P

Förstår inte riktigt varför men jag tycker att jag har lättare att se underligheter och felaktigheter i texten när jag läser den "for real"...?

Visst e de knäppt, men hur jag än vänder mig så blir det ändå så... ;-)