torsdag 6 maj 2010

Ett dygn gammal...

... och ute på sin första promenad...


En liten tur ut i stora vida världen, dvs vår gräsmatta... Man skulle ju kunna tro att mamma Stjerna lugnt och fridfullt inte har några bekymmer alls här i världen.

Men ni skulle bara veta, jag hade fullt chå med å hålla henne (hon e stark som ett lokomotiv, hästen) så fort som Slända var mer än en meter från henne. Barnsligare mor får man nog leta efter, håller stenkoll, ska gå efter och hon pratar oroligt nästan hela tiden... (ler)

Så eftersom jag har en träningsvärk som inte går att beskriva i ord efter gårdagen (kallar den mest för en "nära-döden-upplevelse" fast utan frid...) så blev det till att gå in i lugnet i boxen igen tills Sofie kom hem i eftermiddag. Då blir det en längre tur...


Hon är helt enkelt bara fantastisk, det lilla livet... Fast, liten och liten, hon e verkligen inte liten till att va nyfödd, utan snarare riktigt stor. Nästan en meter är hon i mankhöjd, kan undra vad det ska bli av henne "när hon blir stor"... Och man fattar baske mig knappt att hon fick plats i Stjernas mage, inte konstigt att man såg att hon tyckte att det var tungt den sista tiden...

7 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Tack för hälsningen. Ser att du fått tillökning, så fin hon är, och mamman också. Svårt och förstå att den stora fått plats i magen. Lyckost du som bor på en gård med djur.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Samtal från min trädgård sa...

Gud, så snygg hon är! Älskar också hästar så man blir helt mjuk om hjärtat!
Jag tog express delivery så därför gick det undan med frakten. Hoppas att ditt kommer snart.

Sunna sa...

Åh det där ljudet stona har är så underbart, så fort jag starta datorn idag var jag tvungen att kolla om du uppdaterat, underbara bilder

Lillemor i Hummelsta sa...

Oj jisses vilken skillnad, från nyfödd-sladdrig till springa-omkring-stöddig. Det var ingen dålig förvandling. Såg i tidningen Metro om en liten nyfödd (3 dygn) mini häst som vägde 2,7 kilo som nyfödd och som mätte 37 cm i mankhöjd vid 3 dygns ålder. En liten soffmodell. Din lilla blir nog liiite större när hon blir stor. Fin är hon iaf.

umbra stickspår sa...

Å vilka ljuvliga bilder!

Jullan sa...

Grattis!!! Underbara bilder! Kul att se vad som hänt!!! Min yngsta dotter rider och har kommit igång både med hoppning och galopp! Ska bli roligt att se hur det går i fortsättningen, för du tänker väl lägga in mer????!!

Tusen tack för awarden! Vad glad jag blev! Tackar gärna ja ang. mönstret till din gröna sjal. Min adress är juliane.jorno@telia.com

Ser man din gård från vägen? Kör ju förbi ibland när jag åker till mamma i växjö...

Kram och trevlig helg!!

Kerstin sa...

Hon är jättesöt :))
Kerstin