lördag 6 mars 2010

Mitt Garn och Te har anlänt

Äntligen har jag börjat komma tillbaka till "livet" efter en fantastiskt rolig sportlovsvecka, men som visade sig bli lite för mycket för ena "Skrutt-käring" som man ju är... Det blev så att de behövde hjälp med att köra släde hela veckan, det blev en sån fantastisk succe och de har aldrig haft så många som har kommit och velat åka släde. Och jag har ju lite svårt för att säga nej, speciellt om det är något som jag tycket är riktigt roligt - som att köra häst.

Så efter en fantastisk vecka landar jag i en vecka med helvetesvärk och en djävra ettrig förkylning med feber som har golvat mig totalt från i lördags. Men nu börjar jag lite så smått "titta upp över kanten" igen...

Och i går fick jag tillslut mitt "Garn och Te-paket". Åh jösses så roligt detta var...


Stort tack till Malin Thorstensson i Örebro...
Garnet som jag fick, SilkeAlpaca, är verkligen en stor favorit, och denna underbara oranga färgen hade jag faktiskt inte innan, trots att jag nu under rean har köpt på mig en hel del för framtida bruk. Jag tycker verkligen att det är jättesynd att Drops slutar föra detta fantastiska garn...

Vet inte riktigt ännu hur jag ska använda garnet, går och funderar, men det lutar nog åt någon mössa eller mudd med mönster i lite olika färger... Färgerna av just SilkeAlpaca går ju väldigt bra ihop och blir väldigt vackra att kombinera, och nu har jag både svart, brun, naturvit, röd och rosa innan, och om man undantar rosa så tror jag att de andra färgerna går bra att sätta till detta oranga. Hm, spännande...

Teet var verkligen underbart, fantastiskt gott och helt i min smak. Jätteroligt att få testa dessa udda tesorter, dricker det med stor andakt... ;-)

Kul att ha den lilla burken kvar som minne, kanske blir det en burk till min samling av stickmarkörer..

Inga kommentarer: