måndag 8 mars 2010

Första bidraget till Pulsklubben

Jahapp, ombyte var det... Så varför inte ge sig på det senaste bidraget från Sticka Mera's Pulsklubb: Blonde Pulsvärmare.

Verkade vara en liten gullig och enkel handledsmudd som låter garnet få "visa upp sig", så jag valde Artesanos tunna alpackagarn Hummingbird 4-ply, som är så mjukt, varmt och vackert i färgerna.


Men  det var lite besvärligt att välja färg. Provstickade i den lite mörkare Pheasant, och kanske blir det ett sånt par också till slut, för jag måste säga att jag gillar den skarpt.


Men till sist så blev det den glada färgen Woodpecker som vann. Är det ett allvarligt fall av "Längtan till varmare och blommande tider" tro...?
Dock visade det att när jag hade stickat 6 st uddar och maskat av, allt enligt mönstret, då stämde inte masktätheten. Mudden blev alldeles för stor i omkrets...
Så det blir nog till att riva upp och plocka bort en udd. Om jag nu inte ska sticka om alltihop och byta till tunnare stickor, 2.0 eller nåt... Hmm, får se vad jag gör, ska fundera lite...

Men denna gången hade jag i alla fall läst mönstret riktigt noga...

6 kommentarer:

Bland nystan o papper sa...

Hej!

Tack för ditt smaskiga garn o te paket. Har idag avnjutit pralinerna med en kopp kaffe i solen på min balkong :) Garnet har jag också börjat sticka med, ett par pulsvärmare. Kikar du på min blogg så kan de redan se en liten bit av dem. Hoppas du mår bättre nu och snart blir pigg o kry.

Malin

Bland nystan o papper sa...

P.S. Jag är bonnunge från början. Uppvuxen på grisgård i Närke. Om du kikar på min blogg kan du hitta min syster som tagit över gården. Förresten så kommer hennes länk här http://www.odensvi.net/index.php

Malin :)

umbra stickspår sa...

åh vad du stickar å knåpar så fint.. :-)kom snart och hälsa på i butiken, du saknas..
kul att ramla in på en annan sida genom din garnskickare från Odensvi här ovan. Mina hemvibbar kom i dallring ordentligt, jag är uppvuxen på en gård i Snavlunda (utan grisar), min far kommer från Kräcklinge. Närke alltså. Så långt bort, ändå så nära s.a.s.
Kramen

garnlivet sa...

Jag hittade igen din blogg idag av en slump, jag läste den tidigare innan din bloggvila så nu har jag läst ikapp. Kul att läsa om dina stickningar och om jobbet på gården. Jag sprang på en lös och ledig mjölkbonde för ca ett års sedan och det var verkligen en ny värld för mej.Något av en kulturchock :)

Gittan sa...

Hej, det var verkligen ett fint garn du stickar dina pulsvärmare av, det ska jag se om jag kan få tag i.Ha det bra.

Bonnakäringen sa...

Tack Malin, det var roligt att du tyckte om mitt paket... Klart jag sett dina fina muddar... Och jo, jag är bättre nu, dock trött...
Roligt att "hälsa på" din syster på hennes blogg, tack för tipset...

Tack snälla Kristina, jag e snart tillbaka i din underbara affär, lääängtar...

Hej Lena, vad kul att du "snubblade in" till mig... Får grattulera till ditt "kap" ;-) hoppas att du finner dig till rätta trots kulturchock, för livet som "Bonnakäring" är trots allt fantastiskt härligt...

Hej Gittan, ja jag är helt förälskad i de vackra färgerna i Hummingbirden...
Du kan köpa den hos Lotta på "Torgstenen"...

Kram till er alla...