måndag 29 september 2008

Problem o halv mudd

Idag har varit en riktig "skitdag" med mycket problem och "krabb"...!!! Guben min hade mycket att pressa, och vädergubbarna hotade med regn, så han körde igång redan innan det hade torkat upp på förmiddan. Jag var utdirrigerad till att vända ihop halmen som han skulle pressa senare, men jag hann inte ens komma igång förrän jag fick åka och lägga ihop gräs istället, allt för att försöka göra så att det gick snabbare för Guben att pressa, innan regnet kom... Så jag körde "så det visslade" en liten bit före Guben i "Fergusson"...

... Men vi hann inte ens bli halvfärdiga innan regnet kom, och det rejält... Och då började problemen riktigt ordentligt... Plastaren stannade och vägrade snurra plast runt balen, regnet öste ner, och min stackars Gube svor... Det var bara till att köra hem, ringa service och försöka ta reda på felet samt ringa återbud till den stackars bonden som skulle fått pressat på eftermiddan. Så resten av dan gick till att dona i lagårn för snart måste den va färdig för kalvarna måste in...

Lite sticke har jag hunnit med också... ;-) Nu har jag stickat strax över halva så man börjar se mönstret ganska bra nu... Jösses vad roliga de här muddarna är att sticka, men det gäller att inte vara för trött i huvet, för då är det lätt att blanda ihop mönsterraderna...

2 kommentarer:

Eva i Halmstad sa...

Hej
Muddarna är jättefins, men va fin din garnhållare är.
Var har du fått tag på den?

Hoppas de löst sej med regnet, här regnar de hela tiden.

Må så gott.
Eva.

Samtal från min trädgård sa...

Är också nyfiken på garnhållaren, den var otroligt fin!