söndag 28 september 2008

Mudd och Tröskning

Idag har jag suttit i traktorn och stickat igen... För under tiden som Guben min höll på och tröska så skulle jag sitta i Valmet:en för att vara beredd att köra fram med vagnen när han skulle tömma ut säden från tröskan. Då medans jag väntade på honom passade jag på att sticka på mitt nya projekt...
... handledsmuddarna som jag har tänkt göra länge. För ett par veckor sen började jag faktiskt på dom, men då med strumpstickor. Men jag blev inte belåten, fick det inte bra, så jag rev upp igen...
Sedan dess har jag lärt mig att sticka på en rundsticka istället med hjälp av "Magic Loop-tekniken" och Herre Jösses vilken skillnad det var att sticka runt på detta vis, så mycket enklare och snabbare gick det dessutom. För att inte tala om att det blev mycket jämnare och finare också... För detta är mitt första projekt med två färger samtidigt och jag måste säga att jag tror aldrig att jag stickar med strumpstickor mer efter detta.... Kan varmt rekomendera den här sticktekniken... ;-D

Inga kommentarer: