lördag 27 september 2008

Mer från gården...

Tänkte komma med ytterligare en glimt från vår gård... Här har vi vår flock med Lyckliga Svin... ;-) De ska bli julgrisar, men de är ena riktigt häftiga nassar, nyfikna och leksugna. Grisar är roliga och förnöjda djur med en ganska liten hjärna, men med mycket stor personlighet, och ibland är dom minsann riktigt kluriga... ;-) (Speciellt när det gäller att försöka komma på hur man gör när man rymmer) Och gladare grisar finns nog inte... Speciellt som vi även skämmer bort dom med lite hushållsavfall som grönsaker, frukt, lite bröd och annat gott... Här är en bild på mig när jag är ute och kör traktor... Jag är ute med min favorittraktor "Fergusson" påväg ut till en flock kor som vi har 3 km från där vi bor. Att köra traktor tycker jag är jätteroligt, så när jag inte mår för dåligt då kan jag hjälpa till med ganska mycket. Tex koppla och flytta vagnar, harva, vända och lufta gräs, köra fram hämta och lasta ensilagebalar, köra vatten och mycket mycket mer... Men det är klart, sådana dagar blir det inte mycket gjort inne, bara det absolut vikligaste. Kaffe till Guben, och sånt... ;-)

1 kommentar:

Elin Markusson sa...

Oh, ser ju skoj ut. :)
Kan upplysa om att jag älskar grisar, hihi!!
http://metrobloggen.se/tusenideer