onsdag 16 juni 2010

Fotboll, e de nåt man kan äta eller...?


Milde himmel, hur hamnade jag här...?
Framför tv-n alltså, de spelar ju fotboll för tusan, byt byt kanal...!! ylar jag i förtvivlan... Men ingen lyssnar, måste vara "bålgetingarnas" skull, eller nåt, ingen hör...
Vad i Herrans Namn har nu hänt frågar jag Guben... Jamen, säger han som i vanliga fall bara är litet grann ishockyfrälst, jamen det här var ju riktigt intressant ju...

Suck och bedrövelse, här sitter man nu då som fotbollsänka och tröstar sig med stickningen, och säger Tack Gode Gud för att jag har "Funnit Saligheten" dvs e stickfrälst upp över öronen...
För det lär nog bli en och annan match att sticka sig igenom nu...

"Helsike vad bra dom spelar!!" utropar Guben. Jajamensan, håller jag med, det här går ju jättebra, har nog kommit halvvägs eller lite mer på min Haruni, och jag har börjat på en ny krage fast utan polo, jättebra spelat, jag har hunnit med riktigt mycket...


Så när jag hittade Vm-stickningsbloggen så hoppade jag med tvärt, trots att jag inte varken begriper mig på eller är det minsta intresserad av fotbollen. Men det verkar som att jag är inte är helt ensam om detta, så jag hoppas att fotbollsfantasterna på bloggen står ut med en novis till...

Jag har anmält min Haruni i lingarn till sjalkategorin, och så min senaste kragvariant ramlar väl in under "småvarmt" tror jag... Får se hur mycket mer jag hinner...

Jag har dessutom hittat några andra "Sjalkompisar" på bloggen SjalKAL. Så himla underbart att hitta andra "likasinnade Tosingar" på detta sätt... Och det blir ju som att "göra två flugor på smällen" det ena går in i det andra och jag bara stickar på med fullt med "kompisar" här hemma i soffan...  ;-)


Har även fallit för Eva i Stäckets Exklusiva spetsgarnsklubb, så nu har jag fått mitt första rosa paket... Och däri var det fullt med ett riktigt solgult kashmirgarn, tunt, mjukt och vackert som en solig sommarvind... Så nu ska jag bara bestämma mig för vad det ska bliva av detta, ytterligare en sjal riskerar i alla fall att hamna i klassen "Vm-sjalar".
Men vad glad jag blev för att hon skickat med lite förslag på projekt och lite tipps, där var ju några "snyggingar" som jag inte hade hittat innan... (Mmmm, dräglar...) 

Snacka om att sitta fast i "sjalträsket"...

Och sen kom jag på att jag glömt bort att berätta en annan sak, jag har även "ramlat in" på ett av Sticka Meras byten...


Jag blev sugen på att hänga med på "En kopp garn". Så nu går jag och letar efter en vacker kopp till min "Bytesvän", för garn har jag redan, ett Noro Keuron ska hon få, tror jag.

4 kommentarer:

Sunna sa...

va mycket kul du har hittat, får nog titta närmare på dina förslag

AnJa sa...

Grattis! Du vann min 20.000 utlottning. Kika in på min blogg så ser du vad du vann och maila mig adress så kommer vinsten på posten.

Unknown sa...

Hej!
Undrar bara hur det går med din Haruni? Vi är så sugna på att sätta igång med LacePattern.

Samtal från min trädgård sa...

Jag är inte så förtjust i sport överhuvudtaget, men det är himla bra att sticka till, så det gör jag mycket.
Läste ditt inläg om bruksridningen och blev helfrälst. Men jag får nog aldrig en häst igen, hade i tonåren, fast jag gillar de större och kraftigare modellerna av hästarna.