onsdag 7 juli 2010

Dödsruna över husets Dator...

"Efter en längre tids svårdefinierbar sjukdom så har du tillslut sorgligen avlidit i en ålder av ca 4 långa och tappra år. Döden inträffade plötsligt och utan förvarning en varm dag ca en vecka före midsommar.

Du har tjänat oss ganska väl genom åren, och varit oss trogna, och hjälpt oss med stort som smått både till nytta och nöje. Dock så har väl en viss ohälsa visat sig under de senaste åren då du blivit mer och mer trött och varit utan den vanliga gnistan. Sjukdomsteknen har visat sig ibland, men sedan har du tappert kämpat på ett tag till, och vi har varit tacksamma för detta...

Stor sorg inträdde i huset när du lämnade oss, och det är inte så lätt att hitta en värdig ersättare. En ny och rask efterträdare kommer så småningom att få ta din plats, men för tillfället har vi på grund av tidsbrist lånat ihop till en annan "gammal stöt" som hjälper oss med det viktigaste, om dock med en stor möda och besvär.

Härmed vill jag nu bara tacka Dig för alla goda stunder, likväl som de frustrerande, som du givit oss...

Vila i frid, Vår Käre gamle Dator..."


Ps: Jag ska verkligen försöka att hinna ifatt allting och uppdatera mig både här och där, men snälla ursäkta mig om det skulle vara så att det råkar ta lite tid...

2 kommentarer:

Samtal från min trädgård sa...

Och jag har en dator som är 8 år gammal plus 3 andra nyare i huset, men jag är så fäst vid den gamla, så fäst att jag nog borde köpa en extern hårddisk snart och få allt över, innan det händer samma sak som med din. Hoppas att du hittar en ny fräsig sak.

Unknown sa...

Hej!

Du har en award att hämta på min blogg.

Kram