måndag 26 april 2010

Otrogen igen...

Är det våren....?
Eller är det värken, "Den Stora Tröttheten" och frustrationen över att man inte har ork och energi till allt det som man vill och borde göra...?
Eller e man helt enkelt bara knäpp och ofokuserad...?

Tja, det kanske är "skit samma" varför de e så lätt att falla dit, men nu har jag minskäl varit otrogen igen...
Att det ska va så förbaskat svårt att "hålla sig till en"... Eller kanske ett... Ja, alltså, stickprojekt menar jag ju, eller vad trodde ni...

När jag lämnade Kristinas senaste stickcafé för snart två veckor sen, så hade jag med mig tre nystan i korgen med det fantastiskt vackra lingarnet Kalinka hem. En härva i mörkt limegrönt, en i mustigt nästan åt oxblod-rött och en i nästan gröngrått. Vilka otroligt vackra färger ihop, måste bara hitta nåt kul mönster och kombinera ihop dem...

Men därav blev det inte...


Efter mycket funderande så kläcktes ideén till att sticka den vackra "Gail" i detta fantastiska lingarn. Ett underbart vackert mönster, som inte heller är så himskande svårt för en "tröghjärna" utan jätteroligt att sticka. Kan nästan inte fatta hur fort det har gått att få den färdig. Men det är klart, jag planerar ju att denna shal ska bli mer som scarfs, så därför gjorde jag bara 6 upprepningar av löven, inte 7 som det stod i mönstret. Så visst var det väl kanske lite "fusk" också...

Men inte gick det att kombinera färger här inte, det blev en enfärgat grön, så får jag se om jag kanske gör nåt annat av den vackra röda. Den grå får nog återvända till hyllan i butiken.


Och denna shal fick bli det första som blev blockat på mitt katt-tuggade nya hoppa-hage-pussel från Biltema...
Jösses vad jag är glad att jag lyckats kommit åt att köpa den...
Nu ska bara "elendet" torka också... Vill ju för tusan använda den  NUU...!
(Otålig...? Jag...? Nejdå, har aldrig hänt... Suck...!)

Men... Jag har inte glömt bort min kära Vårtulpanbukett...


Så här långt har jag kommit på den...
Det tar sig så sakteliga...



1 kommentar:

umbra stickspår sa...

vad fina saker du gör..:-))