tisdag 15 december 2009

Och så en liten glimt från livet gården...


Ja jösses, idag kom den första snön...
Inte oväntat och inte heller helt ovälkommet (det har ju inte blivit besvärligt ännu...)


Och mitt i allt detta så skulle den stora eken vid sidan om huset ner enligt Hasse...
Denna ek tycker han e ful och besvärlig och i vägen, så den har varit på fallrepet länge nu. Jag har väl inte riktigt hållit med min käre Gube i detta, men vissa strider lägger man ner efter ett litet tag, och så blev det i detta fallet... ;-)



Så här ska ni få ett par bilder på när vår jätteek går till "De Sälla Jaktmarkerna"...



Så här såg det ut när han satte igång.
Grävmaskinen placerade han strategiskt till så att inte eken skulle lägga sig på fel håll, dvs mot huset. För man vet ju aldrig....





TIMBER.........!!!!!

I praktiken så hjälpte han till lite med grävmaskinen och puttade ikull henne det sista....



Tja, inte var hon liten precis, vår ek... HarreJösses vad det blir mycke å städa undan...

Och inte har jag någonstans att hänga tvätten längre, för vår torkvinda, den såg ju inte Guben min förrän han skulle gå dit och skära ner grenar...
Den torkvindan har också gått i graven nu...

Ps: Kanske bäst att tillägga att det är inte alltid som han får som han vill min Gube, men ibland får man välja sina strider...  ;-)

Inga kommentarer: