tisdag 15 december 2009

Åter tillbaks igen i Bloggvärlden

Hå hå Ja ja, inte blir saker och ting som man har räknat med inte...

Här startar man glad i hågen en blogg med stora planer och en tanke på att uppdatera ofta...
Och vad händer...?  Jo man "avlider" ganska grundligt i ett år...
Usch vad jag skäms, ber så mycket om ursäkt...
Som sagt var, det mesta här i livet blir inte alltid som man hade tänkt sig...

Men men, nu tänkte jag göra ett försök igen, och laddar som en tok, såklart... Man e ju värkkärring vet ja, och då blir det ju lätt "Allt eller Inget-principen"....

Först tänkte jag visa en bild på ett projekt som jag hållit på med ett litet tag nu... "Spectrum scarf and tam"  i garnet Kidsilk Haze, från tidningen Interweave Knits. Fast i min egen version så till vida att för det första så har jag lagt till 3 färger och har sammanlagt 11. Detta för att när jag tittade på bilden och jämförde med garnbollarna, då tyckte jag att jag ville efterlikna bilden så mycket som möjligt. Men jag ville absolut inte plocka bort någon vacker färg.

Och sedan, efter det att jag stickat en bit stor som en provlapp, så fick jag en sådan brinnande längtan av att göra en shal i stället för halsduk. Så jag lade upp på nytt till 6 "vågor" i stället för 3, och nu är halva Spectrum-shalen färdig...

Denna underbara shal är ett riktigt "Må Bra-projekt" så till vida att man blir så himla glad av att sticka den... Detta fantastiska lätta och mjuka garn i dessa underbara, vackra och klara regnbågsfärger, mmm....

Ska försöka fixa en bättre bild sen, och de där vita silverprickarna på shalen, de e snön som föll idag, det...  ;-)

Inga kommentarer: