onsdag 3 december 2008

Äntligen tillbaka igen...

Puh, äntligen sitter jag här igen, bakom datorn och framför bloggen...

Denna värk som jag har suger ibland musten ur mig totalt, så att emellanåt orkar jag inte koncentrera mig på mer än det som är absolut nödvändigt... Och tyvärr får då bloggen vänta lite tills jag hämtat andan och orkar "titta upp" över kanten igen...

Tittar därför fram bakom min "kant" och säger lite blygt "Hej på er allihopa igen..."
Det har hänt en hel del här på gården sen sista raporten, vi har nu sålt de sista korna som vi inte fick plats med, så nu är äntligen alla djuren inne i lagården tillslut... Visst, fyra stycken "för många" har vi om man räknar till hur många ätplatser vi har. Dessa fyra får vi nu utfodra lite vid sidan om där de egentligen ska ligga och sova. Men vi har fler liggplatser än ätplatser så enligt Länstyrelsen är detta helt ok. Vi tycker dock inte själva att detta är optimalt, det ger oss onödigt merarbete...
Denna överbeläggning beror på att det är så lång slaktkö på slakterierna, så att dessa fyra kor som skulle slaktats inte kan skickas förrän i värsta fall i januari eller februari...
Stickningen, tja den består mest av julklappsvantar just nu... Tack och lov så har jag köpt flera olika färger på garnet, för nu börjar det bli lite tråkigt, eftersom jag är inne på åttonde vanten nu. Så för att få variation i det hela stickar jag en vante i en färg och sedan nästa vante i en ny färg... Så får jag sedan sticka maken till de färdiga vantarna "ett par vantar senare..."
Ska lägga upp lite bilder på lagård och vantar, men det får bli en annan dag....

Inga kommentarer: