söndag 5 oktober 2008

Garnhållaren

Har fått några undringar om min garnhållare som kommit med på bild...
Detta är från början ett gammalt luffararbete som jag hittade på New Age-sidorna på Tradera av en händelse. De kallade den för "Meditations-knut" eller nåt liknande, men jag har en lite större sådan här redan innan och såg därför direkt vad det egentligen var för något. Så jag kastade mig över auktionen med stort allvar och blev ägare till detta lilla vackra exemplar i silvertråd och med pärlor på.
Det är en liten praktisk korg av trådar i ett enkelt mönster som man lätt kan vika ihop, eller vika ut, och som lätt även kan fästas vid midjan om man vill (vilket dom gärna gjorde förr...)
Korgen kan formas om på lite olika sätt, och den går utmärkt att dela av till två nystan, om de inte är för stora förståss...

1 kommentar:

Britt-Marie sa...

Vi hittade något liknande i Bulgarien för ca 10 år sedan men inte fattade jag då vad det kunde användas till, suck om jag bara vetat.